Handelsvillkor på Kaffepro.se
HANDELSVILLKOR PÅ Kaffepro.se
Allmän information
Kaffepro.se
Kaffepro ApS
Navervænget 3
4000 Roskilde
CVR nr.: DK42417157
Telefon: 51 96 96 72
E-mail: info@kaffepro.se
Priser
På Kaffepro.se reserverar vi oss för eventuella fel i våra angivna priser. Dessutom förbehåller vi oss rätten att ändra priser utan föregående samtycke. Samtidigt görs reservationer för sålda artiklar.
BETALNING
Kaffepro.dk tar emot betalning med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Google Pay, Mobilepay. Betalning dras bara från ditt konto när beställningen skickas. Alla belopp är i SEK. Svenska kronor och inkl. MOMS. Bokningar görs för prisfel och utsålda / avvecklade artiklar.
Reservation av belopp
Om du betalar med ett internationellt betalkort reserveras beloppet omedelbart.
Pengarna är reserverade på ditt kort eller konto tills:
1) vi höjer beloppet när vi skickar varan, eller
2) tills pengarna frigörs enligt överenskommelse med din kortutgivare.
(Lista de internationella kortutgivare du kan använda med dig, samt utgångsperioder för bokningar för de enskilda kortutfärdarna)
Du kan läsa mer om reglerna för just ditt kort från din kortutgivare.
Rätt till klagomål
En 2-årig reklamationsrätt beviljas i enlighet med köplagen. Vår rätt till reklamation gäller defekter i material och/eller tillverkning. Du kan låta reparera, byta, returnera pengarna eller sänka priset beroende på den specifika situationen. Klagomålet gäller inte fel eller skador som begås av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste klaga i "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet/defekten.
Läs mer om din rätt att göra ett klagomål på den danska konkurrens- och konsumentmyndighetens webbplats.
När du återvänder, gör klagomål och utnyttjar ångerrätten måste företaget kontaktas.
Återbetalning
Vid återbetalning, vänligen bifoga bankinformation i form av reg.nr. och kontonummer så att det överenskomna beloppet kan överföras. Informationen kan tillhandahållas utan risk per post eller annat elektroniskt formulär, eftersom det inte är känslig information och endast kommer att användas för att fullgöra återbetalningen.
Returpolicy
Det ges 14 dagars full returpolicy på varor köpta i vår webbutik.
Perioden räknas från den dag:
- Du mottar beställningen.
- Du får den sista varan i fysisk besittning när det gäller ett avtal om flera olika varor som beställts i en order men levereras separat eller i flera omgångar.
- Du får den sista delen eller sista delen i fysisk besittning när det gäller avtal om leverans av varor som består av flera delar.
- Du får den första varan i fysisk besittning när det gäller regelbunden leverans av varor under en viss period.
– Ångerrätten gäller endast konsumentköp av varor i webbshoppen, så företag har inte ångerrätt.
Returkostnader måste du själv stå för.
Returperioden kan förlängas i samband med jul och andra helgdagar. I så fall gäller det som står överst på sidan.
Ångerrätt måste anmälas till oss senast 14 dagar från mottagandet och från ångerdagen måste du senast 14 dagar efter returnera försändelsen. Meddelandet ska ges via vår returportal som finns här, via e-post info@kaffepro.se eller genom att använda standardångerblanketten, som du hittar längst ner i köpvillkoren.
Du kan inte ångra dig genom att helt enkelt vägra att ta emot varan utan att samtidigt ge tydligt meddelande om detta.
Skicka in en returförfrågan
Klicka på retur längst ner på hemsidan.
Vi erbjuder 14 dagars retur- och bytesrätt. Ditt ordernummer hittar du i orderbekräftelsen.
-
Gå till returportalen:
Logga in med ditt ordernummer och postnummer. -
Fyll i returformuläret:
Ange ordernummer och postnummer, och välj de produkter du vill returnera. Ange också orsaken till returen. -
Skriv ut returetiketten:
När du skapar returen genom vår portal kommer returetiketten att kosta 79 kr och beloppet dras av vid återbetalningen. -
Packa och sätt på etiketten:
Packa dina produkter väl, gärna i originalförpackningen, för att skydda dem under frakten. Se till att returetiketten täcker eventuella gamla etiketter på paketet. -
Lämna in returpaketet:
Lämna in paketet på ditt lokala postkontor och vänta på behandlingen. Det kan ta upp till 14 arbetsdagar från det att du skickar tillbaka paketet tills vi har mottagit och behandlat det.
Ångra en del av köpet
Om du har köpt flera varor hos oss har du möjlighet att skicka tillbaka en eller flera varor även om de är köpta i en order.
Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.
Varor undantagna från ångerrätten
Följande varutyper ingår inte i ångerrätten:
- Varor som tillverkas enligt konsumentens specifikationer eller har fått en tydlig personlig prägel.
- Förseglade varor som av hälso- eller hygienskäl inte är lämpliga att returnera och där förseglingen har brutits efter leveransen.
- Varor som på grund av sin art blir oskiljaktigt blandade med andra vid leverans.
- Varor där förseglingen är bruten.
- Utförda icke-finansiella tjänster om leveransen av tjänsten har påbörjats med konsumentens förhandsgodkännande och erkännande av att ångerrätten upphör när tjänsten är fullt utförd.
- Leverans av digitalt innehåll som inte levereras på ett fysiskt medium, om utförandet har påbörjats med konsumentens förhandsgodkännande och erkännande av att ångerrätten därmed förloras.
- Tidningar, tidskrifter eller magasin dock undantagna prenumerationsavtal för sådana publikationer.
- Avtal som ingåtts vid offentlig auktion.
- Varor som snabbt försämras eller föråldras.
Retur
Du ska skicka din beställning i retur utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du använt din ångerrätt. Du måste stå för de direkta kostnaderna i samband med returen. När du returnerar är du ansvarig för att varan är ordentligt förpackad. Du ska bifoga en kopia av orderbekräftelsen i paketet. Expedieringen går snabbare om du även fyller i och bifogar vår ångerblankett.
Du bär risken för varan från det att varan levereras till du har returnerat den till oss.
Vi tar inte emot paket skickade med postförskott.
Varans skick vid retur
Du är endast ansvarig för värdeminskning av varan som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar. Du kan med andra ord prova varan som om du provade den i en fysisk butik. Detta inkluderar inte att till exempel använda kaffemaskiner.
Om varan har använts mer än vad som beskrivs ovan anses den som använd. Det betyder att du vid ångerrätt endast får tillbaka en del eller inget av köpesumman, beroende på varans kommersiella värde vid mottagandet - av returen. För att få hela köpesumman tillbaka måste du alltså prova varan utan att faktiskt använda den.
Återbetalning
Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp du har betalat till oss.
I händelse av en nedskrivning som du är ansvarig för kommer detta köpbelopp att dras av.
När du utnyttjar ångerrätten, kommer alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (exklusive merkostnader på grund av ditt val av en annan leveransform än den billigaste formen för standardleverans som vi erbjuder), återbetalats utan onödigt dröjsmål och inom 14 dagar från det datum då vi har meddelats om ditt beslut att utöva ångerrätten. Återbetalningar görs med samma betalningsmedel, som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har godkänt något annat.
Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte tidigare har tillhandahållit dokumentation för att du har returnerat den.
Möjligheter att överklaga
Om du är en konsument som är bosatt i ett EU-land, kan du ange ditt klagomål i EU-kommissionens online-klagomålsplattform.Platformen finns här: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Om du lämnar in ett klagomål här, måste du ange vår e-postadress: info@kaffepro.se