Din kundvagn

Din kundvagn är tom

Check out these collections.

HANDELSVILLKOR PÅ Kaffepro.se

Allmän information

Kaffepro.se
Kaffepro ApS
Navervænget 3
4000 Roskilde 

Danmark
CVR nr.: DK42417157
Telefon: 51 96 96 72
E-mail: info@kaffepro.se


Priser

På Kaffepro.dk reserverar vi oss för eventuella fel i våra angivna priser. Dessutom förbehåller vi oss rätten att ändra priser utan föregående samtycke. Samtidigt görs reservationer för sålda artiklar.



BETALNING

Kaffepro.dk tar emot betalning med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Google Pay, Mobilepay. Betalning dras bara från ditt konto när beställningen skickas. Alla belopp är i SEK. Svenska kronor och inkl. MOMS. Bokningar görs för prisfel och utsålda / avvecklade artiklar.

Reservation av belopp

Om du betalar med ett internationellt betalkort reserveras beloppet omedelbart.

Pengarna är reserverade på ditt kort eller konto tills:

1) vi höjer beloppet när vi skickar varan, eller

2) tills pengarna frigörs enligt överenskommelse med din kortutgivare.

(Lista de internationella kortutgivare du kan använda med dig, samt utgångsperioder för bokningar för de enskilda kortutfärdarna)

Du kan läsa mer om reglerna för just ditt kort från din kortutgivare.



Rätt till klagomål


En 2-årig reklamationsrätt beviljas i enlighet med köplagen. Vår rätt till reklamation gäller defekter i material och/eller tillverkning. Du kan låta reparera, byta, returnera pengarna eller sänka priset beroende på den specifika situationen. Klagomålet gäller inte fel eller skador som begås av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste klaga i "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet/defekten.
Läs mer om din rätt att göra ett klagomål på den danska konkurrens- och konsumentmyndighetens webbplats.

När du återvänder, gör klagomål och utnyttjar ångerrätten måste företaget kontaktas.




Återbetalning

Vid återbetalning, vänligen bifoga bankinformation i form av reg.nr. och kontonummer så att det överenskomna beloppet kan överföras. Informationen kan tillhandahållas utan risk per post eller annat elektroniskt formulär, eftersom det inte är känslig information och endast kommer att användas för att fullgöra återbetalningen.




Returpolicy

Det finns en 14 dagars fullständig returrätt på varor som köpts i vår webbshop.
Perioden beräknas från den dagen;
- Var du får ordern.

Får det sista föremålet i fysisk besittning när det gäller ett avtal om flera olika föremål, beställt i en beställning, men levereras individuellt eller i flera omgångar.


Får den sista satsen, eller den sista delen i fysisk besittning, i händelse av ett avtal för leverans av varor som består av flera partier/delar.


Den första artikeln i fysisk besittning vid regelbunden leverans av varor under en viss period.


Returkostnaderna måste bäras av dig.
Avbokning måste rapporteras till oss senast 14 dagar efter köpet och från avbokning måste du returnera sändningen senast 14 dagar efter. Anmälan måste ges per mail till info@kaffepro.se. I meddelandet måste du tydligt ange att du vill utöva din ångerrätt. Om du vill skicka tillbaka varan till oss, måste du kontakta företaget.

Du kan inte ångra genom att helt enkelt vägra att ta emot varan, utan ett tydligt meddelande.




Varor utom ångerrätten


Följande produkttyper ingår inte i ångerrätten:
- Produkter som tillverkas enligt konsumentens specifikationer eller har en tydlig personlig touch.
- Förseglade varor som av hälsoskydd eller hygieniska skäl inte är lämpliga för retur och där tätningen bryts efter leverans.
- Varor som på grund av sin natur blandas oupplösligt med andra vid leverans.
- Varor där tätningen är trasig.
- Utförda icke-finansiella tjänster om tillhandahållandet av tjänsten har påbörjats med föregående uttryckligt samtycke från konsumenten och erkännande av att ångerrätten upphör när tjänsten är fullbordad.
- Leverans av digitalt innehåll som inte levereras på ett fysiskt medium, om utförandet har börjat med konsumentens tidigare uttryckliga medgivande och erkännande av det, att han eller hon därmed förlorar sin ångerrätt.
- Tidningar, tidskrifter   exklusive abonnemangsavtal för sådana publikationer.
- Avtal som ingåtts på offentlig auktion.
- Varor som snabbt försämras eller blir föråldrade.

Även om vi i vissa fall hjälper till med returen i samband med reklamation/ångerrätt, är det ditt ansvar om varan skadas under transporten



Varans skick vid retur


Du är endast ansvarig för försämring av artikelns värde, vilket beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att bestämma artikelns natur, egenskaper och hur det fungerar. Med andra ord kan du prova varan som om du provade den i en fysisk butik.

Om artikeln har testats utöver vad som beskrivs ovan, anses det vara använt, vilket innebär att du vid annullering av köpet endast får del eller inget av inköpsbeloppet, beroende på varans kommersiella värde vid mottagandet - av returen. För att få tillbaka hela inköpsbeloppet måste du testa varan utan att använda den.




Återbetalning

Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp du har betalat till oss.
I händelse av en nedskrivning som du är ansvarig för kommer detta köpbelopp att dras av.
När du utnyttjar ångerrätten, kommer alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (exklusive merkostnader på grund av ditt val av en annan leveransform än den billigaste formen för standardleverans som vi erbjuder), återbetalats utan onödigt dröjsmål och inom 14 dagar från det datum då vi har meddelats om ditt beslut att utöva ångerrätten. Återbetalningar görs med samma betalningsmedel, som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har godkänt något annat.
Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte tidigare har tillhandahållit dokumentation för att du har returnerat den.

Möjligheter att överklaga

Om du är en konsument som är bosatt i ett EU-land, kan du ange ditt klagomål i EU-kommissionens online-klagomålsplattform.Platformen finns här: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Om du lämnar in ett klagomål här, måste du ange vår e-postadress: info@kaffepro.se